onsdag 26. desember 2012

Julegaver

God jul alle sammen! Her kom det visst ikke et "riktig god jul"-innlegg. Kan jo ikke rekke alt, det ble litt hektisk på slutten. Men det er jo ikke for sent å ønske dere en riktig god jul enda, jula har jo knapt begynt.

Her er noen julegaver som ikke har blitt blogget før:

Først ut er en lue. Den er lik de to andre jeg strikket tidligere i høst. Garnet er Eskimo, oppskriften finner du her.



Neste julegave er et par tova tøfler i størrelse kjempestor (ca 44-45). Jeg brukte oppskriften fra boken "Krymp", garnet er PT2. Jeg strikket de ekstra store og tovet de godt flere ganger. Jeg syns tøfler slites så fort hvis de ikke er skikkelig tovet. Men disse blir ikke slitt med det første, de har nemlig fått en skinnsåle under seg så de bør holde en god stund.




Siste julegave ut er en lue strikket i PT3. Jeg har strikket en tilsvarende tidligere, men da i garnet Nepal. Drops har jo hatt supersalg på alt alpakkagarn i det siste så det var ganske utplukket på den lokale garnsjappa da jeg skulle kjøpe garn til denne. Men resultatet ble bra med annet garn også. Oppskriften finner du her.



Da gjenstår det bare å ønske dere alle en fortsatt god jul!

1 kommentar:

  1. Du har vært flittig- forstår at du ikke rakk alt innen juleklokkene ringte.. Nå må du sitte pent med hendene i fanget og gjøre minst mulig inntil babyen kommer..

    SvarSlett