onsdag 5. desember 2012

Artig skrue-hettelue

I fjor strikket jeg Pixielue med hals til snuppa, og syntes dette var en fantastisk lue. Derfor tenkte jeg at hun kunne få noe tilsvarende i år også. Jeg sjekket litt rundt på nettet, og valget falt på Artig skrue-hettelue fra Pickles. Siden jeg slet litt med å få riktig størrelse på lua i fjor sjekket jeg litt ut rundt omkring hvilke erfaringer folk hadde med størrelsen. Erfaringen var at størrelsen stemte ganske bra, så da tenkte jeg at størrelse 1-2 år er sikkert bra for min to-åring som har et lite hode. Så da strikket jeg denne:
Snuppa var ikke særlig begeistret, den var trang og hun mente hun fikk vondt i hodet. Jeg så med en gang at denne er for liten. Egentlig ikke sjokkerende siden jeg strikker litt stramt. Så da var det bare å ta fatt på nytt. Denne gang i størrelse 5-6år, og nå ble det blink. Den var akkurat passe. 


 

Begge luene er strikket i Baby Alpaca Silk fra Drops . Jeg tror ikke jeg kommer til å strikke flere av denne, jeg syns ikke passformen var så veldig god, også likte jeg ikke krageløsningen, syns ikke kragen satt så godt og krøller seg kjapt. Den fungerer fint når man har jakke eller dress over, men ellers sitter den ikke så godt. Også tror jeg det trekker mer gjennom rillene enn det gjør gjennom "tettere" strikk. Men det var enkelt og kjapt strikk.

1 kommentar:

  1. Søte ble de i alle fall! Men det er noe rart med størrelsene til Pickles altså - tror de jentene strikker ekstremt løst (eller har veeeldig små modeller)

    SvarSlett