fredag 2. august 2013

Ferieprosjekt: heklet pledd

Et av ferieprosjektene mine i år var å hekle et pledd til feriestedet vårt. Jeg tok med meg masse garn og satte i gang. Jeg hadde over 20 nøster, og trodde det skulle være nok, men der tok jeg feil. Jeg syns det ble alt for lite lapper, teppet ble for lite. Så da må jeg fortsette neste sommer, jeg tok det ikke med meg hjem igjen. Jeg har ikke sydd sammen lappene, jeg tenker at jeg kanskje skal finne en annen farge og hekle de sammen, og kanskje ha en bred kant rundt. Garnet er Gjestal naturgarn (mye mykere enn jeg hadde trodd- så veldig positivt overrasket), mønster har jeg ikke brukt - dette er bare "vanlige" bestemorsruter. Lappene er bare lagt i tilfeldig rekkefølge, jeg tror kanskje jeg må legge de i et annet mønster slik at de flerfargede lappene kommer litt mer i fokus og er jevnere fordelt. Jeg er veldig fornøyd med fargekombinasjonen og syns dette ser veldig lovende ut:-) Også gikk det veldig kjapt, jeg heklet med nål nummer 9.


1 kommentar:

  1. Artig med sånne ferieprosjekt..og så glemmer du det nesten til neste gang du kommer dit.. Det er gøy å hekle sånne lapper. (Litt kjedeligere å feste trådene..) Flotte farger.

    SvarSlett