torsdag 1. august 2013

Erta Berta ertepose

Når man tilbringer ferien langt utenfor allfarvei, og langt unna lekekompiser er det greit å ha ulike tidsfordiv tilgjengelig. Da frøkna forelsket seg i erteposer på en festival vi var på tidligere i sommer fant jeg ut at det kan være fint tidsfordriv. Det var stor suksess, posene har vært brukt av barn i alderen 3 til over 70 år;-) Tipper babyen også hadde likt de, men hun sikler sånn så jeg holdt de unna henne.

Jeg har ikke brukt noe mønster på de. Jeg husker ikke helt hvilke mål jeg brukte, jeg fant en plastbit som jeg brukte som mal. Plasten var så kraftig at jeg kunne bruke skjærekniven rundt den uten at den ble ødelagt hvis jeg bommet, så da gikk skjæringen superkjapt. Hver pose er fylt med 100 gram erter.






Jeg lot disse bli igjen på feriestedet vårt, men tror kanskje jeg må lage noen å ha hjemme også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar