mandag 17. juni 2013

Hjertejakke

For noen uker siden (kanskje så mye som to måneder siden) tenkte jeg at lillesøster må få en bomullslue siden de andre luene er litt varme når det begynner å bli varmt i været. Jeg fant frem garn, men så kom jeg på at hun trenger en jakke som ikke er ull så da kan jeg jo lage ett sett med jakke og lue. Jeg hadde en del Rowan fine milk cotton liggende og dette var vel ett perfekt garn for jakke og lue. Uten mønster satte jeg igang. Jeg strikket bolen opp til armene og en arm. Da kom det en ny utfordring fra Pnnekroken, nemlig hjerter. Hjerter er jo superenkelt å strikke så da ble den neste armen strikket i en fei, og i rundfellingen ble det en hjertebord. Jeg fikk brukt mye rester på dette prosjektet. Jeg har visst bommet litt på størrelsen, den skal være ca 6 mnd, men er nok litt større. Den er i hvertfall for stor for lillesøster nå (4,5 mnd).

Resultatet ble ikke så verst til å være egenkomponert, men jeg er ikke helt overbevist om at bomull er min greie, jeg syns det siger.



Jakke strikket i restegarn må selvføglelig ha resteknapper. Jeg kunne ikke finne fem like knapper så da ble det fem forskjellige. Og selvfølgelig måtte det bli en hjerteknapp.

Ja, da er det kanskje noen som lurer på hvor lua er? Den ble det ikke noe av i denne omgang. De eneste fargene jeg hadde igjen etter jakka var mørkelilla og mørkegrønn, ikke spesielt gode farger til varme sommerdager.

3 kommentarer:

  1. Så fin den ble! Og ja, plutselig ble det på tide med sommerjakke til de søte små - har en på pinnene her også.

    SvarSlett
  2. Så flott denne ble! Moro ed litt hjemme-design.
    Nå må vi bare nyte bomull-været, plutselig sitter vi og hutrer i ull igjen :)

    SvarSlett
  3. Ha ha, jeg bare digger denne oppsummeringen:
    "Ja, da er det kanskje noen som lurer på hvor lua er? Den ble det ikke noe av i denne omgang." Og kjenner meg så godt igjen!

    Jakken ble nydelig da - og helt enig i at det gjorde seg med de ulike knappene - med hjerteknappen som prikken over i'en!

    Tusen takk for herlig bidrag til Pinnekrokens juniutfordring: Hjerter!

    Hilsen Eirin
    Pinnekroken

    SvarSlett