søndag 30. mars 2014

Heklet teppe

I november begynte jeg å hekle på dette teppet. Jeg tenkte det kunne være fint å ha det som litt innimellom hekling, men vips så var det gått to uker og alle lappene var ferdige. De ble lagt i en pose og der lå de godt ganske lenge. I januar kjøpte vi ny sofa, og fargene til teppet ville vært veldig supre til den nye sofaen, så da måtte jeg dra det frem. Det var jo det kjedelige arbeidet som gjenstod; hekle alt sammen og hekle en kant rundt. Det høres veldig greit og kjapt ut, men det tar laaaaang tid. Så dette styrte jeg med en stund. Men for to-tre uker siden ble det ferdig. Passer kjempefint til sofaen (men jeg glemte å ta et bilde der man ser sofaen skikkelig). Garnet er Drops Delight (lappene) og Silja (sammenheklingen og kanten).




Jeg må si meg fornøyd med dette, og det fungerer helt utmerket:-) Nå trenger jeg bare noen nye puter...

1 kommentar:

  1. Skal si du har vært flittig, det er da ikke så lenge siden november. Grattis med ny sofa, forresten..

    SvarSlett