søndag 23. september 2012

Det er liv

Jeg strikker og strikker for harde livet, men akkurat nå føler jeg ikke at det kommer så mye resultater ut av det. Jeg har flere prosjekter på pinnene samtidig, et avansert som krever fullt fokus, et som ikke krever tankevirksomhet i det hele tatt og et til å strikke på T-banen. I tillegg er det flere prosjekter som bare trenger litt trådfesting og noen knapper her og der, men slikt er jo litt kjedelig. Jeg føler at dette er litt stressende. Vanligvis har jeg jo bare et prosjekt om gangen, men nå har det sklidd ut.

Her er bevis, jeg strikker!


Det avanserte prosjektet mitt er er "Det kongelige svøb", "prinseteppet", "Det royale svøb", eller hva man skal kalle det. Det har i hvert fall mange navn. Dette er teppet som en av de danske prinsene lå i første gangen han ble vist frem for pressen, derav alle de kongelige navnene. Jeg strikker det til en liten prinsesse. Teppet strikkes med en innerseksjon først (rillestrikk), og så en bred bølgekant rundt rillestrikken, deretter er det "bare" en liten taggekant som skal rundt hele teppet. Jeg skrev "bare" med gåseøyne fordi dette er den verste delen, og det tar tid. Kanten er liten og søt den, altså, men den krever fullt fokus hele veien. Det skal være 140 tagger, jeg har strikket 15 1/2, jeg bruker mellom 10 og 15 minutter på en tagg, og dette føles uendelig. Jeg må være asosial når jeg strikker dette så det egner seg best når jeg sitter helt alene. Ikke regn med å se det ferdige resultatet helt enda.

1 kommentar:

  1. Det blir kjempefint.. og det med flere arbeid på en gang, er ikke alltid så dumt.. Som du sier, et på T-banen, ett til Tv osv.. Jeg skal vente tålmodig på det ferdige resultatet..

    SvarSlett