onsdag 22. august 2012

Strikk to rett og to vrang

Det blir man ganske lei av i lengden. Ferieprosjektene mine bestod kun av to rett, to vrang. At det ble slik skyldes dårlig planlegging, lettest tilgjengelig garn, og et dårlig utvalg av medbrakte strikkepinner. Ribbestrikket bukse og genser fra boken Strikk til nøstebarn. Helt sikkert supre barnehageklær, nå gjelder det bare å få barnehagebarnet til å ta de på seg og ikke løpe hylende fra mor hver gang mor prøver å kle det på henne. Jeg klandrer henne ikke, jeg liker de ikke selv, er rett og slett lei av de - sånn blir det vel med strikketøy som er litt kjedelig i lengden. Halsen på genseren ble forresten litt trang så det spørs hvor lenge den passer, jeg orker ikke rekke opp... Garnet er forresten 7 brødre (finsk garn).



2 kommentarer:

  1. Usj, superkjedeleg m to rette, to vrange- men for nokre FANTASTISKE plagg det blir! Fine fargar du har valt:-)

    SvarSlett
  2. Jeg strikket dette i forfjor... Var temmelig lei jeg og, men settet er så langt brukt to år og kan kanskje holde ett til... Dvs buksa da... Halsen min ble også for trang. Jeg sydde den for hardt fast etter bretten tror jeg... Skal snart i gang med en ribbegenser som er helt lik, bare med tynnere pinner... Og når jeg tenker på det så.... Baaah!!! :) Men ribb er veldig praktisk da. Tenker dere får masse glede av settet lenge :)

    SvarSlett