torsdag 15. april 2010

Krabbeteppe

Jeg har sydd et krabbeteppe. Jeg begynte egentlig på det før påske, men jeg hadde ikke nok vatt, så det ble liggende. I påska var jeg en tur innom Stoff og stil og da fikk jeg kjøpt vatt, og nå er teppet ferdig. Teppet er sydd ganske enkelt. Hele midtstykket er et mønstret stoff, og så har jeg sydd på en kant rundt, til slutt har jeg sydd på en lukkekant. Jeg hadde egentlig tenkt å quilte hele teppet, men jeg syns det er så vanskelig å quilte noe så stort, så jeg sydde bare langs kanten på det rosa stoffet, og rundt en av rutene i mønsteret. Syns det ble helt greit. Stoffet som jeg har brukt på den rosa kanten og som bakstykke er et gammelt laken, så det har vært litt gjenbruk på teppet. stoffet i midten tror jeg at jeg kjøpte på Panduro for noen år siden.


Jeg er ferdig med hentesettet jeg strikket på i påsken, jeg må bare sy i knapper og vaske og dampe det litt før jeg blogger det.

1 kommentar: