tirsdag 27. april 2010

Evighetsstrikk

Ja, det føltes i hvert fall som en evighet å strikke denne dressen. Syns jeg har strikket og strikket uten at den ble ferdig. Tror det er fire uker siden jeg startet på den, men nå er den endelig ferdig:-) Jeg har strikket den i dobbel New Zealand lammeuld på pinne 4,5 så det lå an til at det skulle gå kjapt. Mønsteret er fra Nøstebarn og størrelsen er 6-12 mnd. Lurer på om det er noe med Nøstebarnstrikken som bare tar veldig lang tid for meg. Jeg holder på med et babyteppe fra Nøstebarn-boken, og det tar i hvert fall lang tid, men den er mer sånn "innimellom-strikk".


Knappen er noen søte fisker, kjøpt på salg for flere år siden. Endelig kom de til nytte:-)


Jeg tror jeg er fornøyd. Syns den ble veldig lang, men den skal sikkert være slik. Det gikk med nesten akkurat 200 gram garn. Var veldig bekymret for at det ikke skulle være nok garn, men det gikk akkurat.

4 kommentarer:

  1. virkelig fin. Flotte farger og stilige knapper :) ha en fin tirsdag! Og lykke til med resten av teppet :)

    SvarSlett
  2. Den ble veldig fin - kul fargekombinasjon! Og jeg syns ikke fire uker er så ille, jeg, da ;o)

    SvarSlett
  3. Kjempefin! Den har jeg også tenkt på at jeg skulle strikke men får meg aldri til å komme i gang.

    SvarSlett
  4. Nydelig! Lurer på om jeg må herme. Har 100 gr av den ene der du har, husker ikke navnet på den..så hvis jeg tar rosa på vrangbord burde det holde. Takk for titten.

    SvarSlett