lørdag 28. mars 2015

Litt garn-shopping

For første gang etter at beløpet på tollfri handel økte fra 200 kr til 350 har jeg shoppet garn på nettet fra det store utlandet. Jeg trengte 200 gram New Zealand lammeuld fra 123knit.com til et babyteppet. Men siden jeg nå først handlet litt kunne jeg jo bare fylle opp helt til kvoten, så jeg slengte med litt mer. Til sammen ble det 450 gram, da holdt jeg meg trygt under 350 kr-grensa (jeg kunne riktig nok slengt med 50 gram til, men da var beløpet, beregnet etter kurs akkurat da jeg bestilte, på 349 kr, så det turte jeg ikke i tilfelle kursen var endret når det skulle inn i landet). Men jeg må si at jeg merket at krona er litt svak, på det beste har jeg faktisk fått 500 gram av det samme garnet på den gamle toll-grensa. Riktig nok kom porto i tillegg før, men portoen er fint lite i denne sammenhengen. Så her gjelder det å passe på når krona er sterk. Men fint garn har jeg fått meg, fornøyd med det
:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar