tirsdag 18. februar 2014

Lille kattepus på karneval

På fredag var det karneval i barnehagen. Vi var litt sent ute med å finne kostyme til frøkna så vi måtte ha noe enkelt. Etter forslag fra mor syns hun det hørte superfint ut å være katt, og hun ville være prinsessekatt. Etter å ha trålet litt på Ravelry fant jeg flere oppskrifter på katteører. For å få det som jeg ville ha det mikset jeg sammen flere oppskrifter. Ørene er kjempeenkle, jeg har strikket to trekanter mot hverandre og festet de rundt en hårbøyle. Også surret jeg garn rundt hårbøyla.

Også måtte katten ha hale, den ble strikket i en fei, og sydd fast til et strikk som hun har rundt livet. Egentlig skulle hun ha ballerinaskjørt på seg siden hun skulle være prinsessekatt, men hun ble så glad i halen at hun ikke ville gjemme den bort. Hun har faktisk sovet med halen noen netter.


Enkelt og greit, og ikke minst - billig kostyme strikket av restegarn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar