søndag 22. september 2013

Pippigenser

Noen her i huset er svært opptatt av Pippi for tiden, og for et par uke siden var hun på Pippi teaterforestilling. En uke før forestillingen tenkte jeg at det hadde vært hyggelig for henne å ha en ekte Pippigenser. Så da ble det googlet etter oppskrift, og garn kjøpt inn i hui og hast. Akkurat en uke tok det. Genseren er varm og god, og her i Oslo har vi hatt skikkelig Indian summer så genser på teaterforestilling var uaktuelt. Men hun ble veldig glad for den, og jeg er helt sikker på at snart er det kaldt nok til å bruke den.


Oppskrift fra Sandnes garn, garnet er Viking Alpaca.


Hadde litt rester igjen, og de ble til denne luen. Den ble ikke helt som jeg så for meg, for jeg hadde egentlig ikke tenkt å kombinere fargene på denne måten, men pga restene ble den slik. Etter at jeg var ferdig fant jeg typisk nok et helt nøste med hvitt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar