søndag 2. mai 2010

Cool baby!

Kule babyer må ha kule dresser:-) Så da har jeg sydd en kul dress. Har prøvd meg på et nytt mønster, litt mer avansert enn sparkebuksene. Denne var vanskeligere. Også dette mønsteret er fra Stoff og stil, og igjen slet jeg med manglende forklaring. Jeg vet ikke hvordan man syr i en kile, i utgangspunktet vet jeg ikke hvor man syr den heller, men jeg tror jeg klarte å plassere den riktig;-) Kilen var nok det største problemet, resten gikk greit etter litt tenking.

I dette prosjektet lærte jeg meg å sy konvoluttåpning (heter det det?) i halsen, så jeg lærer stadig noe nytt (ja jeg lærte jo å sy kile også da, tror jeg...). Den observante ser kanskje at det er litt krøll med trykknappene ved beina. To av dem ble plassert feil vei, så hvis noen har lure tips om hvordan få av trykknapper etter at de er banka på plass er jeg takknemlig for tips.


Jeg er ikke helt fornøyd med kantsømmene, de rullet seg litt. Neste gang får jeg prøve å gjøre det annerledes. Mulig det kan ha noe med stoffretningen å gjøre. Denne dressen er nemlig sydd "feil vei", stripene skal egentlig gå andre veien. Men det var mye kulere å ha de denne veien. Stoffet er jerseystoff kjøpt på Stoff og stil. Mulig fargene er litt uklare, men det er altså to lillafarger. Størrelsen er 68, så den er litt større enn sparkebuksene.


Pyntet med et lite merke, også dette tror jeg er kjøpt på stoff og stil en eller annen gang.

Jeg er fornøyd med denne dressen. Den kunne selvfølgelig vært bedre, men den ser jo grei ut og er sikkert grei å ha på så da får den passere. Jeg vet ikke om jeg kommer til å sy så mange flere av denne typen. Den hadde riktignok sine høydepunkter så da får vi se hva jeg husker best, frustrasjonen eller høydepunktene.

2 kommentarer:

  1. Morsomt å lese beskrivelsen din. Ligner litt på min frustrasjon når jeg sydde pysjen til Signe. Det var første gang jeg sydde bukse (ikke at det var så vanskelig) og genser, begge i strech. Det var ikke favoritten. Men det var første gangen så det kan hende jeg gjør det igjen.

    Synes dressen ble veldig fin jeg. Slike dresser er helt herlig på små barn. Digger de! Kan brukes som pysj og lekedress.

    SvarSlett
  2. Herleg!! Ønskjer deg ei fin veke.

    SvarSlett