onsdag 2. november 2016

Barnehagesett

I august fylte tanteungen min ett år, og uka etter begynte hun i barnehagen. Hun fikk derfor et fargerikt barnehagesett i bursdagsgave. To uker før bursdagen kom jeg på at jeg burde strikke dette settet, så det var ikke så mye tid til tenking, fundering og shopping før jeg kunne begynne. Det ble derfor garn fra lageret (eller, det hadde strengt tatt ikke rukket å havne på lager - det ble kjøpt inn i sommer), 7 brødre-garn. Det er et garn som egner seg veldig godt til barnehageklær - slitesterkt og varmt. Oppskrift ble det litt ymse med - buksa er fra pickles og vottene er de berømte barnehagevottene. Resten har jeg ikke brukt oppskrift på, men bare strikket litt på lykke og fromme. Det resulterte i at størrelsen ble litt varierende, men alt er sånn ca 1-2 år så det kommer nok til å passe i løpet av det første barnehageåret.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar