lørdag 11. april 2015

Påskeprosjekt

I det siste er det storesøster som har fått mest nystrikkede klær, derfor var det absolutt på tide at lillesøster fikk noe. Derfor ble påskeprosjektet mitt kjole til henne. Jeg ble litt opptatt av et babyteppe, så jeg kom ikke i gang før skjærtorsdag, men når jeg først var i gang gikk det fort. 1.påskedag var selve kjolen nesten ferdigstrikket, men den ble liggende noen dager før jeg fikk gjort den helt ferdig. I går ble de siste trådene festet, og frøkna har hatt den på i dag. Hun var strålende fornøyd. Oppskriften fant jeg på Garnstudio sine sider. Lillesøster er to år, men jeg srikket den i sørrelse 3-4 år. Den ble litt for stor, men da holder den vel en stund. Det opprinnelige garnet er merino, men jeg har strikket den i bomull, Vår fra Viking, så kan hun bruke den i sommer også.


1 kommentar:

  1. Jøss, du får det unna fort.. Den ble kjempesøt. Heldige jenter som har en mamma (og en bestemor) som strikker så mye fint til dem..

    SvarSlett