søndag 15. februar 2015

Lett som en fjær, men ikke nødvendigvis lett som en plett

Jeg er ikke akkurat kjapp med å oppdatere bloggen for tiden, men jeg er ikke så veldig kjapp med pinnene heller. I jula startet jeg på en genser til meg selv. Den ble ferdig en av de første ukene i januar, men det tok litt tid å få tatt bilde. Genseren er utrolig myk og deilig, strikket i Plum fra Rauma garn. Jeg har aldri strikket i Plum før, men dette var et utrolig lett og drøyt garn - jeg tror genseren veier ca 175 gram. Oppskriften er også fra Rauma. Genseren min ble kanskje ikke helt lik den på bildet i oppskriften, men den trakk seg liksom mer sammen. Det kan være fordi jeg strikker litt stramt. Grunnen til at jeg ikke syns det var lett som en plett å strikke denne var fordi det gikk litt trått, jeg måtte liksom dytte garnet hele tiden. Jeg trodde det skulle gå kjapt å strikke den, men jeg brukte lenger tid enn jeg hadde trodd. Selve mønsteret var enkelt da, så det var ikke det som var problemet. Men jeg er veldig fornøyd, og genseren har vært brukt mye allerede.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar