søndag 17. november 2013

Mer Marius

Tidlig i sommer strikket jeg et pannebånd av noe rester jeg hadde etter en Mariusgenser jeg strikket for flere år siden (så lenge siden at det ikke er i denne bloggen). Mønsteret fant jeg i Mariusboken. Da den var ferdigstrikket ble den bare liggende med løse tråder og det hele. Grunnen var at jeg var ganske skuffet over størrelsen. Jeg strikket den i damestørrelse, men den var ganske trang til meg - den satt ganske pent på treåringen. Så da tenkte jeg at den vil egne seg bra som lue til treåringen, men da måtte jeg jo strikke den hel på toppen. Dermed ble den slengt ned i garnkurven. Da jeg omsider tok den frem for å rekke opp og strikke ferdig prøvde jeg den igjen, og da fikk jeg den ganske godt på hodet mitt. Så da droppet jeg hele lueprosjektet. Jeg vet ikke helt om jeg skal ha den selv eller om jeg skal gi den til noen med bittelitt mindre hode enn meg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar