søndag 6. januar 2013

Nytt år - og det siste fra i fjor

Godt nytt år alle sammen! Det tok noen dager før jeg fikk gjort unna årets første oppdatering. Men denne oppdateringern inneholder egentlig bare nytt fra i fjor. Her er nemlig de aller siste 2012-prosjektene mine:

Først ut er et par babysokker. strikket av restene etter hentesettet. Oppskrift fra boken Myk start.



Det blir en del venteromstid på meg for tiden, og siden jeg ikke orker å lese noe for tiden blir det strikking også der. Kvelden før nok et venterom ventet måtte jeg bare finne et veldig kjapt og enkelt prosjekt. Ut fra garn jeg hadde lett tilgjengelig falt valget på disse pulsvarmerne. Det gikk veldig kjapt og jeg ble litt hekta, så i løpet av tre dager var tre par unnagjort. Kjekt. Også fikk jeg brukt litt rester av Baby Alpaca Silk-garnet jeg har liggende.



Jeg ryddet i garnlageret mitt rett før jul. Greit å få litt oversikt over hva man faktisk har, og planlegge litt prosjekter ut fra det. Også samlet jeg nøster av samme garntyper i egne poser så det blir enkelt å bruke. Jeg hadde blant annet masse små nøsterNew Zealand lammeuld i diverse farger. Nå er noen av de bittesmå nøstene brukt opp. Her er et par sokker og et par votter, oppskrift fra Myk start.



Den ene dukka til snuppa har hatt en lei tendens til å miste lua rett etter sengetid, og det er jo dumt når både snuppa og dukka skal sove. Så da ble løsningen en ny lue, en lue som kan knytes under haken. Den klarer vel ikke dukka å få av seg? Jada, luetrikset fungerte, men ikke på den tenkte måten. Dukkemammaen nekter nemlig at dukka skal ha den på, så nå er det trusselen om at lua må på som holder den andre lua på. Kanskje den blir mer satt pris på senere? Mannen syns i hvert fall den var fin, og det syns jeg også. Jeg har ikke brukt oppskrift på denne, garnet er noen rester av 7 brødre-garnet. Det er forresten ikke den omtalte dukka som er avbildet her, hun får jo ikke ha lua på seg så dette er en av hennes søstre.


Dette var de siste 2012-prosjektene, men snart kommer det mer. Jeg er nemlig godt i gang med de første 2013-prosjektene. Og det er mer restegarn i vente her så følg med!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar