lørdag 31. desember 2011

Julestrømpe

Som jeg nevnte tidligere har jeg fått nyt symaskin. Denne har jeg fått testet litt. Noe av det første jeg sydde var en julestrømpe til snuppa. Hun fikk ingen julekalender så da syns jeg hun skulle få en skikkelig julestrømpe. Høydepunktet var å finne en banan i strømpa:-) Måtte det være like enkelt hvert år...;-) Jeg tok utgangspunkt i et Tildamønster til strømpen, men jeg husker ikke hvilken bok, enten var det den som heter Tildas jul, eller den juleboken som kom etter den. Jeg slet litt med å finne stoff som passet sammen, og som gjorde seg fin som strømpe. Underveis syns jeg ikke disse stoffene passet sammen i det hele tatt, men når strømpen var ferdig dekorert syns jeg den ble ganske bra. Jeg brukte litt for tykk vatt, men det gjør ingenting - da blir det bare litt mindre plass;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar